Konfirmation og konfirmandundervisning

Korsager Skole

Konfirmander fra Korsager Skole, der går til præst hos Dorte Pedersen, kan vælge at blive konfirmeret i enten Husum eller Husumvold Kirke. Konfirmation i Husumvold Kirke er lørdag d. 4. maj kl. 13 og konfirmation i Husum Kirke er lørdag d. 4. maj kl. 11.

Konfirmander fra Korsager Skole begynder til præst hos Dorte Pedersen onsdag d. 13. september kl. 14.15-15.45 i Husumvold Kirke. Herefter onsdage kl. 14.14-15.45 skiftevis i Husum og Husumvold Kirke.

Tilmedling for konfirmander fra Korsager Skole 2023/2024.

Husum Skole

Konfirmander fra Husum Skole, der går til præst hos Bettina Birk Jensen, skal konfirmeres i Husum Kirke:

8.U skal konfirmeres lørdag d. 11. maj kl. 11 i Husum Kirke.

8.V skal konfirmeres lørdag d. 11. maj kl. 12.30 i Husum Kirke.

8.X skal konfirmeres lørdag d. 11. maj kl. 14 i Husum Kirke.

Tilmelding for konfirmander fra Husum Skole 2023/2024.

Konfirmander fra Husum Skole begynder til præst hos Bettina Birk Jensen tirsdag d. 12. september kl. 14-15.30 i Husum Kirke. Herefter tirsdage kl. 14-15.30 i Husum Kirke.

Øvrige skoler

Konfirmander fra Korsgaer Skole og øvrige skoler, der går til præst hos Line Bjørn, skal konfirmeres lørdag d. 4. maj 2024 kl. 11 i Husumvold Kirke.

Tilmelding for konfirmander fra Korsager Skole og øvrige skoler (Husumvold Kirke) 2023/2024.

Konfirmander fra øvrige skoler, der går til præst hos Line Bjørn, begynder tirsdag d. 12. september kl. 16-17.30 i Husumvold Kirke. Herefter tirsdage kl. 16-17.30 i Husumvold Kirke.

Konfirmander fra øvrige skoler, der går til præst hos Iben Hornshøj Sørensen, skal konfirmeres lørdag d. 4. maj kl. 13 i Husum Kirke.

Tilmelding for konfirmander fra øvrige skoler (Husum Kirke) 2023/2024.

Konfirmander fra øvrige skoler, der går til præst hos Iben Hornshøj Sørensen, begynder tirsdag d. 12. september kl. 16-17.30 i Husum Kirke. Herefter tirsdage kl. 16-17.30 i Husum Kirke.

Skal - skal ikke konfirmeres?

Tror jeg nok?

Skal man være helt sikker og tro på en bestemt måde, for at man kan gå til præst?

Nej, når det gælder tro, kan vi aldrig være helt sikre. Det handler om at være nysgerrig på, hvad kristendommen er, og hvad den siger om at tro, håbe og elske. Du behøver ikke at vide, om du vil konfirmeres, inden du begynder at gå til præst. Du kan beslutte dig undervejs.

Hvordan ser Gud ud?

Kan man både stamme fra aberne og være skabt af Gud?

Da du var yngre, troede du måske, at Gud var en gammel mand med hvidt skæg. Det kaldes barnetro og er helt naturligt. Nu er du blevet ældre og måske mere kritisk. Det er også naturligt. Når man bliver mere moden, så udvikler ens forhold til familie og venner sig. Dit forhold til Gud udvikler sig også, når du bliver ældre. Til konfirmationsforberedelse taler man om tro og kristendom på en mere moden måde, som svarer til din alder.

At gå til præst

At gå til præst er ikke at gå i skole. At gå til præst er at få et forhold til tro, kirke og præst. At gå til præst er at undersøge det, vi ikke kan måle eller veje. At gå til præst er at blive klogere på sin kultur og tradition. At gå til præst er at møde nye venner, det er gudstjenester, udflugter, film, koncerter og ...

Husum og Husumvold Kirker har fælles konfirmandindskrivnning, og nogle af holdene undervises og konfirmeres i begge kirker.